Outdoors!~

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.

Outdoors

Masih di rumah. Termangu-mangu, tak tahu nak buat apa. Mak berkursus di JB. Ingat nak main layang-layang malam ni, tapi diawalkan sikit ke petang. Sementara menunggu Fiqrah bersiap, let me burst out what plays in my mind…

Minggu ni adalah percutian terakhir sebelum menjelang kelas-kelas di MFI mahupun kelas-kelas di UPM. Next month, bercuti selepas percutian kali ini… Aku suka sebut perkataan terakhir… yang mana selalu buat mak marah… risau kot dengan perkataan tu…

Aku start selalu menggunakan perkataan ‘kali terakhir’ sejak-sejak aku pandai menghargai diri sendiri… Baru je ni… Baru dua tahun..

It started when somedays a motorbike hit me from behind… Bang! (Did the sound like that?)…

Aku mendongak ke langit… mendengar dengan kuat bunyi dentuman… dan sedar-sedar, aku berada di bawah handle motorsikal sendiri… Aku ke yang accident? haha..  (gelak kecil).

Aku memang suka gelak la…

Teringat juga ketika umurku 19 tahun… Pengalaman disorong di atas streacher (yang bukan kali pertama) pada jam tepat jam 8 pm… Apendiks!

Dan 2 jam sebelum itu… aku masih boleh gelak-gelak dengan doktor yang bakal membedahku…

Dan selepas pembedahan kecil berjaya, aku tak boleh gelak langsung! Aduh, tak seronoknya tak boleh gelak…!

Pengalaman yang menyakitkan… Tapi Allah yang kurniakan pengalaman tu… So, aku kena bersyukur… perkataan ‘kali terakhir’ mengingatkan aku untuk menghargai setiap saat yang berlalu…

Tapi, ok lah… aku tak nak sebut depan mak… Hehe… Sebut dalam hati sahaja…

Setiap perkara, jadikannya ia seronok… Dan buat orang di sekeliling kita juga seronok… Sesuai dengan kemampuan…

Aku kena tambah lagi satu perkara untuk mengingatkan diri sendiri… Sifat ke’perfectionist’an juga menjadikan diri sendiri… kita lupa yang setiap hamba Allah ada kelemahannya… Sesungguhnya, aku lah yang serba lemah itu…

Make ourselves happy… make them happy… Allah will make you happier..!

Yay!

Bersama adik-adik sepupu berpiknik.

YaQeen Ahmad : Ok, it’s time to hang out with Ciqqah! Jom main layang-layang!

Dikirim dalam Ceritawara. 2 Comments »

2 Respons to “Outdoors!~”

  1. iR_KAMI Says:

    nice story of life…i like it….:)

  2. YaQeen Ahmad Says:

    Thanks. Cerita-cerita picisan yang membuatkan manusia itu berbeza setiap satunya. Allah Maha Besar menciptakan manusia dengan pelbagai keunikkan. Subhanallah…


Tinggalkan Jawapan

