Riwayat 090909

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad s.a.w.

Kelas Sarjana

Alhamdulillah, di sepanjang pengajian semester ini, belum ada sekali tertinggal menghantar tugasan. Cuma cepat atau lambat sahaja.

Ada istikharah kena dilakukan untuk buat satu keputusan. Perlukah saya tidak menyambung kontrak yang ada di MFI? Ada plan B? C? D?

YaQeen Ahmad : Masih perlu istikharah…

Munjung

Lagu raya sedang berkumandang di mana-mana. Menjadikan hati semakin giur untuk balik kampung.

Mak mengkhabarkan, pada minggu ini, mungkin kami sekeluarga akan munjung di rumah saudara-saudara terdekat walaupun dengan ketiadaan saya. Sungguh memilukan… Jarang sekali saya tiada ketika acara memunjung diadakan dalam keluarga kami.

YaQeen Ahmad : Munjung ke pejabat sahaja…

Baju Raya, Kuih Raya, dan Duit Raya

Tahun ini adalah tahun tidak mengendahkan baju raya buat saya. Semua emak yang sediakan.

Senarai kuih raya banyak untuk dibuat, tetapi tidak tahulah apa hasilnya…

Semakin bertambah tahun, tiada potensi lagi untuk dapat duit raya. Rindunya zaman kanak-kanak. Sebab waktu raya dapat duit raya walaupun tidak banyak. (^_^)

YaQeen Ahmad : Cuba sediakan duit raya untuk mak dan abah.

Dikirim dalam Ceritawara. 5 Comments »

5 Respons to “Riwayat 090909”

  1. padelito Says:

    sambung la kat MFI…only my suggestion but if u cannot effort..better release =)

  2. simple-shida Says:

    salam rmdhn nan ke hujungnye..

    ceritera tntg istikharah..
    erm.. list down tows. tbalikkan SWOT tu..
    then.. u pelan2..pk.. what the solution..decision..
    by doing istikharah. insyaallah Allah will helps u to battle the problem.

    raye.. mmg dulu lain..kini lain.. dulu kini dan selamanya lain sbb mmg makin hari jam berputar ikut putarann.. xpenah lgsung akan berputar ke belakang except kite p putaq.hehe..

    so, just go on ur self.. be urself. sometimes we must do some reformation to make it new life..new style.. everythings new lah. but then, think that ianya keperluan atau kehendak? perlu.. or no need..?

    akhir kalam.. tepuk dahi. tnye diri..😉 slmt berpose dik..
    huhu.. bile nk jumpe lg ni..
    kite main2.. piknik.. bowling..etc ehehe..

  3. m@m@N Says:

    ooo…baju pn mak wat…
    haha..:P

  4. Hamim Bin Nasoha Says:

    Kalau hendak cari kuih raya, boleh datang ke Parit Raja. Banyak pilihan kerepek yang boleh dibuat.

  5. YaQeen Ahmad Says:

    padelito : masih istikharah lagi part tu… ada barang kesayangan yang susah nak dilepaskan di MFI.. huhu

    simple-shida : kehendak dan keperluan… ia bukan kehendak kak… dan tak pasti pula adakah ia keperluan… susah betul nak buat keputusan…

    m@m@n : (^_^) saya tak pandai menjahit… kami selalu tempah sahaja dengan makcik. Hampir kesemua makcik saya adalah surirumah berkerjaya dengan kemahiran mereka, menjahit.

    Hamim bin Nasoha : InsyaAllah, hati memang dah pasang hajat nak ke pasar lelong pada malam raya. Borong kerepek…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: