Kudrat

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.

Kudrat


Monolog…

Tiba-tiba kepala sakit. Sakit mencucuk-cucuk. Rasa mual datang. nak kata perut masuk angin, aku sudah sarapan pagi tadi. Kenapa ni? Sakitnya…

Bila masuk pejabat tadi, tengok emel… jadual sem depan dah keluar… Aku belek-belek.. jumpa! “Setiap hari ada kelas sehingga jam 3.30 petang, 5.30 petang, dan 6.30 petang.” Desis dalam hati, “Ok kot…” Padahal, hati aku warna kelabu…

Aku nak jadi awan putih

Punya hati yang bersih

Berenang di langit biru

Tanpa diganggu rasa kelabu

Tapi beringatlah

Terkadang hujan meringankan…

Muka 16, ‘Jangan Bersedih’, Dr. Aidh B. Abdullah Al-Qarni : “Membiarkan diri dalam kekosongan itu sama halnya dengan bunuh diri dan merosak tubuh dengan dadah.

Monolog…

Alhamdulillah, Allah turunkan kesibukkan…

Aku juga pencari rezeki...

Aku juga pencari rezeki...

YaQeen Ahmad : Graf motivasi, naik dan turun dengan mendadak kebelakangan ini.

Tinggalkan Jawapan

