Sikit-sikit lama-lama jadi bukit

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w.

Sikit-sikit lama-lama jadi bukit

Terakhir, saya jadi ‘hantu’ novel adalah sewaktu saya berada di Tingkatan 5 di Sek. Men. Keb. (P) Temenggong Ibrahim.

Setelah 7 tahun tidak menggumali karya-karya tebal, kini saya memulakannya semula dan berazam untuk menjadi pembaca tegar. Pada kali ini bahan bacaannya bukan novel semata-mata, ia mesti bergenre karya akademik atau non-akademik yang boleh saya ceduk isinya sebagai bahan penulisan kelak.

Memang terasa sukar untuk duduk berteleku mengadap banyaknya perkataan dalam satu lembaran, tetapi saya percaya, ‘Sikit-sikit lama-lama jadi bukit.’

YaQeen Ahmad : Cepat bosan pada perkara yang statik.

Tinggalkan Jawapan

