1st time, tagged by Kak Fari

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad s.a.w.

Tag

award3

Saya sudah ditag?(tag=tanda)? Layan saja… Peraturan nak jawab tag ni ialah:

1. Copy badge “2009 Cute’s 3logger Award” untuk diletakkan di blog anda.
(done!)
2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

Anugerah ini adalah daripada Kak Fari, UKM.

– Seorang yang dedikasi mencari rezeki. Oleh itu, rezeki beliau telah melimpah ruah sehingga saya turut mendapat tempiasnya. “Kak Fari, terima kasih kerana sudi membelanja saya bercuti-cuti di PD. Memang best!”

– Kakak yang pandai masak. Sedap bangat!

– Kakak yang baru kenal saya, dan berkata saya seorang yang serius. Hehe…
3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).

10 Fakta tentang saya : (setakat yang mampu fikir la ni..)

1. Anak Jawa.. Wong Jowo tapi ora iso ngomong Jowo… walah… walah… Kalau orang teka, selalu teka saya dari KL. Huh?

2. Takut gelap & tak suka ketinggian. Serius, boleh semput dibuatnya… tapi ramai tak faham… kecuali adik2ku… dan I gayat!

3. Barang kesayangan saya :

i. laptop+tetikus merah jambu banyak operasinya

ii. cermin mata kalau malam, wajib ada bila nak drive…

iii. dompet Polo walaupun isinya tiada, saya suka penampilannya. suka simpan duit dalam bank, bukan dalam dompet (^^,)

iv. bekas air merah jambu selalu isi air sirap, tak pun sunkist oren…  dan tak lupa, air masak… cepat je kena refill balik…

v. Sibi siapa yang kenal, kenal laa.. tapi tak nak perkenalkan…

4. Suka kelajuan. Abah bawa kereta laju2, saya senyum je… Lagi tambah, “Abah, cepat bah. Potong2!”

5. Homesick patient. Setiap minggu, hilang! Sesiapa akan terperanjat la kalau saya ada di rumah. Tapi, setakat belum masuk postgraduate nyer program la… kalau dah masuk nanti… maaaaakkkkkkk!!!

6. Gelaran yang pernah ada : Skema, serius, poyo, gelabah ayam dan sengal. Apalaa mereka ni kan… suka2 je…

7. Tidak pernah mempunyai berat yang ideal. Senang demam, selsema, migrain dan gastrik… hehe so, tak selalu berpanasan, tapi bukan puteri lilin yer…

8. Mempunyai tahap pembacaan yang lemah. Bukan buta huruf… tapi nak habiskan satu buku, punyalah susah… Macam manalah nak habis baca, buku tu suka sangat hempap atas mata… Adeh!

9. Materialistik. Saya dilatih untuk kuat berusaha dalam apa sahaja bidang untuk maju. Bukan mudah nak senang, tapi, ia tak susah. kan? kan? kan? Sekurang-kurangnya, untuk membeli sekeping roti, alangkah indah jika dibeli dengan duit hasil usaha sendiri…

10. Kuat merajuk.. orang tua kata cengeng eh?… hehe… ala… perempuan memang macam tu, sikit-sikit nak merajuk… apa da… heeee kutuk diri sendiri plak!

4. Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog.

1. Tiada ada sebenarnya

2. Tiada ada sebenarnya

3. Tiad ada sebenarnya

4. Tiad ada sebenarnya

5. Tiad ada sebenarnya

6. Tiad ada sebenarnya

alaaaaaa…. tak reti la nak tag2 ni… segan… kalau kena tag, xpe… hehe… kalau boleh, saya nak tag semua orang…!

5. Jangan lupa untuk melawat blog mereka dan meninggalkan komen yang menyatakan:
“anda telah di tag – sila layari blog saya untuk mendapatkan award anda”

tak lupa… cuma malu-malu ayam je nak tinggalkan komen di blog orang… hehe (^_^)

YaQeen Ahmad : Kak Fari, tak pandai la nak main-main tag-tag ni… tapi, terima kasih tag saya!

Dikirim dalam Sempoi~. 2 Comments »

2 Respons to “1st time, tagged by Kak Fari”

  1. TaRoTiTo Says:

    hahaha saya pun xfaham la bila baca pasal2 tag ni….
    Can U explain in detail about that….

  2. YaQeen Ahmad Says:

    Aiseh en. fadly… saya pun tak faham laa.. Saya hanya menjawab soalan. Tak selalu orang tanya. Sekali tanya, saya jawab berjela-jela.. haha


Tinggalkan Jawapan

