Aku manusia

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w.

Aku manusia

Aku manusia

Aku manusia

Siapa Aku?

Aku adalah manusia

hanya manusia yang tidak hebat mana

aku pernah silap menelah

kerana cuba meletakkan diri di hadapan

jauh sekali di depan

hingga tak berjaya tahu khabar di belakang

aku jadi takut

takut-takut lupa

untuk jengah ke belakang

nyata aku melayu yang mudah lupa

terus aku letakkan diriku nun di belakang

jauh terperosok di sana

jauh dari pengalaman biasa

kononnya agar aku dapat memandang ke hadapan

namun cepat benar aku ditinggalkan

jauh ketinggalan dari orang-orang yang leka

aku injak diri mara sedikit

betul-betul selesa

cuba pastikan

aku kini berada di tengah-tengahnya

boleh pandang hadapan

boleh toleh belakang

aku akan jadi seperti tali pinggang

kuat di tengah-tengah

sangat berperanan!

aku mesti belajar dari kesilapan tadi

kerana siapalah aku…

11.52 am, 30 Mei 2009, Unit Matematik, UniKL MFI

YaQeen Ahmad : Terus berkarya.

Tinggalkan Jawapan

