Rumah Sewa

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w.

Salamun alaik. Rakan saya sedang mencari teman serumah. Berikut adalah butiran ringkas.

Kemasukan

Jun 2009

Rumah

Alamat : Hug-8 Apartment Vista, Bandar Seri Putra

Ciri-ciri rumah :  Tingkat 1 (aras bawah sekali), 3 bilik, 2 bilik air

Kemudahan :

– Perabot lengkap, mesin basuh, peti ais, katil dan tilam, televisyen, dapur masak.

– 10 minit dari BBB (lalu tol Bangi-Bandar Seri Putra, 20 minit dari BBB (lalu jalan biasa), kolam renang, gimnasium, dekat dengan KUIS & USIM, berhampiran dengan kedai-kedai, dobi, dan klinik.

Bayaran : RM500/bulan seisi rumah. [tertakluk kepada bilangan penghuni. Bahagi sama adil (^_^)]

Keselamatan : parking berpelekat, ada pengawal apartmen.

Teman Serumah :

Gender : Muslimah

Maksimum : 5 orang sahaja

Fikrah : jemaah/fikrah islamik

Ciri – Ciri : tiada rekod jenayah, belajar/berkerja, peramah, ceria, mementingkan kekemasan dan semangat kekitaan, mesra dibawa berbincang.

Tema Rumah

– belum ada nama

– buat macam rumah sendiri…

– solat dan bacaan mathurat berjemaah

– kekemasan dan keselesaan adalah proriti

– memasak untuk harian

Perbincangan lanjutan, sila :

Hubungi : Ayong 013-7593200 (8-12 am sahaja).

YaQeen Ahmad : boleh dipanjang-panjangkan iklan ini. Terima kasih.

Advertisements
Dikirim dalam Promosi. 11 Comments »

11 Respons to “Rumah Sewa”

  1. muhammadridwanto Says:

    kata kan pada kawan itu, cepat2 berumah tangga
    jangan tunggu lama2

  2. YaQeen Ahmad Says:

    baik encik tuan…

  3. muhammadridwanto Says:

    Ya, bukan dalam blog ini cik Yaqeen Ahmad berkata, kawan nya perlukan teman serumah.
    Saya tahu siapa kawan nya itu,
    Pensyarah di sebuah IPT, sudah bertunang, dengan orang sekampung.
    Tunang nya itu kacak, berjiwa Melayu, bekas pendidik di sebuah pusat pengajian sekolah swasta.
    Sekarang bekerja di lembah klang, pegawai pentadbir GLC.
    Sebelum terlupa, tunang nya juga memiliki wajah yang manis.

  4. 'uyun Says:

    begitukah?

  5. YaQeen Ahmad Says:

    Wah, seperti kenal benar dengan kawan saya tu, Abg. Wanto. Betul ke kawan saya tu bertunang? Dengan saya pun masih berahsia. Orangnya pemalu. Entah2 abg Wanto sudah tersilap teka orang. Musykil juga nih.

    Yang tepatnya, dia akan serumah dengan ‘Uyun. Wah, bertuah la dia. Dapat makan sedap2 ‘Uyun masak nanti.

  6. najib razak Says:

    aku la yg paling cermat kemas tak ada jenayah.. bole la aku sewa bersama umah ko tu.. hehehe

  7. muhammadridwanto Says:

    oh, macam itu cerita nya…
    ish2,
    baru lah tahu.
    entah lah macam2 cerita yang di dengari…
    biar2kan
    apa pun bintu Ahmad juga….

  8. YaQeen Ahmad Says:

    Abg Jaafar : Jangan harap. Cuma tolong bayarkan sewa rumah, boleh lah… huhu

  9. najib razak Says:

    oittt sapa jaafar tu??? aku najib razak la…
    hahaha…tlg bayar ea.. bole ko semua duk luar la…mau ka

  10. 'uyun Says:

    fenin bila a.wanto and ko ni berbasi2.. fenin tahap labah2


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: