Doa nak kahwin

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.

Cuma ingin berkongsi dengan sesuatu yang mencuit hati… kehkehkeh…

Ini namanya kawan, bukan kawin... Iqah dan Memey.. (sekadar hiasan)

Ini namanya kawan, bukan kawin... Iqah dan Memey.. (sekadar hiasan)

Dipetik dari : Soleh.net

*    *    *

Doa nak kahwin

Untuk jejaka yang belum berkahwin tapi dah ada pilihan di hati, dah cukup syarat, tapi tak dapat-dapat gak nak kawin (samada bakal mentua tak suka atau pilihan hati tak mahu), cubalah doa di bawah ini:

Ya Allah,

Kalau dia memang jodohku, jodohkanlah. Tapi kalau bukan jodohku, jodohkanlah jugak. Jika dia tidak berjodoh denganku, maka jadikanlah kami jodoh…. Kalau dia bukan jodohku, jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, selain ku.. Kalau dia tidak bisa dijodohkan dengan ku, jangan sampai dia dapat jodoh yang lain. Biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku..

Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh, jodohkanlah kami kembali… Kalau dia berjodoh dengan orang lain, putuskanlah! Jodohkanlah denganku… Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain, biar orang itu ketemu jodoh dengan yang lain dulu dan kemudian jodohkan kembali dia denganku… (nak nak sangat ni..!!!.)

AMIN…

Cubalah. kalau tak dapat jugak, akan ku tuliskan doa yang baru..

Wallahu a’lam

*   *   *

YaQeen Ahmad : selalu amalkan “Rabbana hablana min-azwajina wa-zurri-yatina qurrata aa’yunin waj-alna lil muttaqeena imama”.

Advertisements
Dikirim dalam Sempoi~. 3 Comments »

3 Respons to “Doa nak kahwin”

  1. Adli Says:

    Salam Aqeen. Sdh sihatkah?

    Terima kasih di atas perkongsian doa tersebut… Seronoklah doa tu.. hehe… Walau bagaimana pun cinta itu tidk boleh dipaksa-paksa.. Saya agak hairan kerana ada segelintir manusia suka memaksa org suka pd dia, klu org dh tak suka tu blah jelah kan…

    Baru-baru ini saya mendpt salam mahabbah dr seseorang, patutkah saya menerimanya?

  2. YaQeen Ahmad Says:

    Alhamdulillah, semasa menulis komen ini saya berada dalam keadaan sihat sejahtera.

    Patut atau tidak, cuba tanya diri, patutkah adli tidak menerimanya? Wallahua’lam.

  3. sis_aflah Says:

    hahaha..mcm pernah dengar je doa ni..
    fikir sekali mcm ok je doa ni..fikir lagi berkali-kali..ai, takut pun ada..
    rasanya cukup la minta Allah ketemukan dgn jodoh yang terbaik..jika berhalangan, semoga dipermudahkan..
    apa pun..selamat hari lahir..semoga dalam rahmat Allah sentiasa..amiin..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: