Walimah Ija

Salam alaik. Genap sebulan saya ke Simpang Renggam, menghadiri majlis pernikahan sahabat serumah Al-Hamra’. Saudaraku, Halijah bt. Abdan dan Abdul Syukor b. Othman telah disatukan pada lebih kurang jam 10.15 pagi di rumah pengantin perempuan di Simpang Renggam. Sedondon sepersalinan berwarna hijau pucuk pisang, masing-masing jelas terpancar wajah gemuruhnya.

Tahniah! Baru sebulan, mesti masih dalam mod pengantin baru. Doa saya, moga perjalanan berumahtangga di dalam redha Allah. Tempuhi apa jua  bersama.

Pesanan untuk Ustaz Syukor, ” Jaga kawan baik  I baik-baik, okey. Kalau ustazah nakai2, hang cubit ja…”

Sisipan, pembuka kenangan sebulan lepas. (^^,)

Muka gadis-gadis rewang. Macam kenal ek? Dira dan Fiza. (^^,) Warga Al-Hamra'.

Gadis-gadis rewang. Macam kenal ek? Dira dan Fiza. (^^,) Warga Al-Hamra'.

Sahabatku serumah, Al-Hamra'.

Sahabatku serumah, Al-Hamra'.

Majlis Khatam Al-Quran. Orang Jawa panggil Khataman.

Majlis Khatam Al-Quran. Orang Jawa panggil Khataman.

Bergambar bersama bakal pengantin (waktu itu).

Bergambar bersama bakal pengantin (waktu itu).

Salaman Pertama seorang Isteri.

Salaman Pertama seorang Isteri.

Lafaz Taklik dari Ustaz Syukor.

Lafaz Taklik daripada Ustaz Syukor.

Lafaz Taklik daripada Ija.

Lafaz Taklik daripada Ija.

RM 22.50. mas kahwin Orang Johor.

RM 22.50. mas kahwin Orang Johor.

Kita kan kawan...

Kita kan kawan...

YaQeen : Kejutan demi kejutan akan ada dalam tahun ini daripada sahabat-sahabatku. (^^,)

Dikirim dalam Ceritawara. 17 Comments »

17 Respons to “Walimah Ija”

  1. nadira Says:

    mari lah semua aura-aura bahagia ..datang kepada ku!!! memang kin,akan ada kejutan yang membuat kita tekezut beruk dibuatnya…hushhhhh………………

    Sangat Santek la iJa serta Suami nya….tangan die panas jek….heheeee…akin..bilekah kamo????

    Pastikan tanganmu panas jugak yek….ahakzzzzz

  2. nadira Says:

    aku suke duduk kat umah Merah ni( alhamra’ la tu’)

  3. C@h@Y@ Says:

    Apa jenis ayat ni. Aku tak faham. (cheese cake!)

  4. nadira Says:

    Merah=PBSM+ romentik…hehe

  5. nadira Says:

    hanya aku and tut tut je phm…eheeee

  6. wardah_asrar Says:

    salam..
    akhirnye setelah sebulan menunggu..
    cantiksungguh..
    mesti aqeen solekkan..
    boleh saya tempah u solekan saya nanti?hehe (^;^)

  7. Ija Says:

    Syukran sahabatku aqeen…:)

    moga kalian pula menyusul lepas ni…kudoakan kalian bahagia…=)

    p/s : yg lain bila lagi…?:D

  8. Ija Says:

    Syukran sahabatku aqeen…:) dikau memang pemberi kejutan yang sentiasa bermakna….

    moga kalian pula menyusul lepas ni…kudoakan kalian bahagia…=)

    p/s : yg lain bila lagi…?:D

  9. C@h@Y@ Says:

    Bisa aja. Hehe.. tempahan boleh dibuat melalui PA saya ya. Tahun ni pun dah ada dua tempahan, Alhamdulillah. Anda boleh pilih pakej A, pakej B, atau pakej C. ehehe gurau la yang…

  10. C@h@Y@ Says:

    Hehe.. Aqeen memang begitu. Kejutan ada di mana2. Untuk yang bermakna, pasti yang termakna. (^^,) Adakah?

  11. wardah_asrar Says:

    ahaha…
    ija,letaklah gambar kat FS…xberpeluang lagi nak e bangi nie…ntah bila…
    bila ye aqeen?
    kita serahkan pada ALLAH tentang poertanyaan pn ija nie…
    x gtu aqeen?

  12. C@h@Y@ Says:

    “Ya, beta bersetuju sekali,” kata Permaisuri Aqeen. Sambil makan keropok, baginda tersengih sorang-sorang.

  13. Walimah Ija | Fairy Tail Manga Says:

    […] dalam mod pengantin baru. Doa saya, moga perjalanan berumahtangga di dalam red See the rest here: Walimah Ija Tags: duke-of-mount-deer, gu-long, harimau-kumala-putih, ilmu-ulat-sutera, jin-yong, […]

  14. fiza Says:

    huhuhu…nape letak gambo aku…aku pemalu tau!!!! ahaks…

  15. C@h@Y@ Says:

    Pemalu ye… memang ‘pemalu’…

  16. nadira Says:

    sesugguhnya aku geli mndgr ayat mu fiza euiwwwwwww

  17. C@h@Y@ Says:

    Aku lagi pemalu daripada Fiza. Aku juga lagi pemalu daripada Dira. Tapi aku bukan paling pemalu di rumah kita. Wajib setuju dengan pernyataan ini, okey?


Tinggalkan Jawapan

