Demi Matahari

Demi Matahari

Aku masih yang namanya CahayaMataKeyaQeenan, buah hati En. Ahmad b. Sarju dan Pn. Siti Jariah bt. Jazuli.

Aku masih yang namanya CahayaMataKeyaQeenan, buah hati En. Ahmad b. Sarju dan Pn. Siti Jariah bt. Jazuli.

Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila ia mengiringi
Demi siang hari bila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi

Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya

Allah, Subhanallah … Allah, Subhanallah
Allah, Subhanallah … Allah, Subahanallah

Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikan-Nya
Merugi bagi yang mengotori-Nya … Subhanallah

Demi Matahari
Album : Di Pintu Langit
Munsyid : Snada
http://liriknasyid.com
Cipt. : M. Lukman Nunasyim (Maroji : QS Asy-Syamsy)
Music Arr. : Ari Wibowo
Vocal Director : Erwin Yahya/Ikhsan Nur Ramadhan

Cahaya : Pertama kali mendengar, sudah jatuh cinta buat kali pertama sejak enam bulan sudah…
Subhanallah, kredit untuk pengkarya lagu ini.
Advertisements
Dikirim dalam Lagu Pilihan. 3 Comments »

3 Respons to “Demi Matahari”

  1. sis_aflah Says:

    org rumah ada juga yang suka lagu ni..berkali-kali diputarnya..
    sekali tengok macam tak percaya je..ini terjemahan satu surah pendek..
    selamat menghayati.. 🙂

  2. C@h@Y@ Says:

    ye ker… saya teka as-Syams. Apa pun, saya cuba nak cari nanti.. selamat hari raya aidiladha.. (^^,)

  3. Wani AR Says:

    Huhu… saya pun suka lagu ni. Sejak membaca cerpen karya Faisal Tehrani yang memfokus kepada menterjemah surah Ass-Syams dalam hidup. Mau baca?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: