Aku anak Kampung!

Duhai Rambutan

Duhai Rambutan

“Cuba teka Aqeen orang mana?”

Dulu semasa di kampus dan alam matrikulasi, bila diajukan soalan itu kepada kawan-kawan, rata-rata mereka mengingatkan Aqeen…

” Orang KL kut.”

Aik? Kenapa yer? Kebandaran sangat ke mukanya?

Aqeen orang Kampung la… Orang Jawa lagi. Iso la sitik-sitik ngomong… (Boleh la cakap sikit-sikit). 

Selasa petang selepas selesai proses-proses temuduga di Batu Pahat, abah ajak balik ke kampung. Kg. Sg. Kluang Darat. Memang dah 13 tahun meninggalkan rumah di kampung kerana mengikut mak dan abah berpindah kerja di Bt. Pahat, namun identiti kami sebagai anak kampung, abah masih terapkan dalam kehidupan seharian.

Rambutan! Rambutan! Mesti semua orang pun geram tengok pokok rambutan kami yang ranum-ranum buahnya. Cempedak di belakang rumah sebesen besar dikumpulkan. Itu baru yang jatuh.. fuh… penat mengutip…

 

Fuhh...

Fuhh...

Sebelum...

Sebelum...

Selepas... And What's Next?

Selepas... And What's Next?

 

 

Dikirim dalam Ceritawara. 12 Comments »

12 Respons to “Aku anak Kampung!”

  1. ADLI Says:

    Apa khabar orang kampung? hehe. Jaworld!!!🙂 . Begitulah kehidupan di desa. Bila musim buah-buahan paling syok…

    Aku orang apa ye? Ada kalanya aku terfikir, apakah itu melayu?

  2. C@h@Y@ Says:

    Jadilah Muslim berketurunan Melayu, bukan Melayu berketurunan Islam.

  3. 'uyun Says:

    pehhhhh!!!!! rumah tempat ku lahir dan membesar… hu.. sedih2

  4. C@h@Y@ Says:

    Lahir atas pokok rambutan ka?! Eh, confuse ni…

  5. ADLI Says:

    eden pun keliru…..

  6. 'uyun Says:

    faham2 sudah.. tak faham, tak boleh angkat diri jadi lecturer…

  7. Siti Aisyah Says:

    Hehe, ade org mengaku anak kampung!
    Tp tak nak keje kat kampung.. ;p

  8. C@h@Y@ Says:

    Bukan xnk keje lar… keje xnk aku.. hehe bley ek cam gitu..?

  9. 'uyun Says:

    eleh kqeen, mahu sembunyi2 ‘keje x nk aku’… sebenarnya kan k.aisyah…..k.qeen ni ka… bla bla bla.. (MARI PECAHKAN RAHSIA DIA!!)

  10. me~ Says:

    ku der kampung gak!! =)

  11. C@h@Y@ Says:

    Hehe.. Yeah, mari kita meramaikan orang kampung.. hehe.. xsabar nak balik kampung untuk beraya..!

  12. sis_aflah Says:

    aqeen bila blk kg?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: